Programs & Featuring

Image

Anna Clemente & Fabrizio Longo

The 1600's in Italy

Angelo Berardi, 
Artifice and Ecstasy
in the Speculations of an Essayist

(‘600 Italiano, Angelo Berardi,  artificio ed estasi nelle speculazioni di un trattatista)
  • Angelo Berardi, “Chi la fa, l’aspetti”, 
    Canzone I, Sinfonie a Violino solo opera VII, 1670
  • Giovanni Antonio Pandolfi Mealli, “Monella Romanesca”, 
    Sonata III, Sonate a Violino solo per Chiesa e camera opera IV, 1660
  • Antonio Leoni, Sonata I,
     Sonate di violino a Voce sola, Libro I op. III, 1652
  • Ignazio Albertini, Sonata XII, 
    Sonatinae a Violino solo, 1692
  • Arcangelo Corelli, Sonata VIII, 
    Sonate a Violino e violone o cimbalo opera V, 1700
  • Angelo Berardi, “M.S.”, 
    Canzone XII, opera VII

Arcomelo's School

Corelli and his “class”, an Italian Trademark

(A scuola da Arcomelo; Corelli, la sua “classe”: un marchio italiano)
  • Arcangelo Corelli, Sonata I, 
    Sonate a Violino e Violone o Cimbalo opera V, 1700
  • Gasparo Visconti (il Cremonese), Sonata IV, 
    Sonate a Violino e Violone o Cembalo opera I, 1703
  • Giovanni Mossi, Sonata I, 
    Sonate a Violino e Violone o Cimbalo opera I, 1716
  • Giovanni Stefano, Carbonelli, Sonata IV, 
    Sonate da Camera a violino e Violone o cembalo opera I (s.d.)
  • Giovan Battista Somis, Sonata XII, 
    Sonate da Camera a Violino solo e Violocello o cembalo opera II, 1723

Corelli's Legacy

Beauty out of Bounds
Compositions of the highest reputation
of the late Italian Baroque period.

(L’eredità di Corelli Il Bello sopra le righe Composizioni “riputatissime” del tardo barocco italiano )
  • Antonio Vivaldi, Sonata il re maggiore RV 10 (m.s., s.d., s.l.)
  • Giuseppe Tartini, Sonata X (Didone Abbandonata), Sonate a violino e violoncello o cimbalo opera I, 1734
  • Giuseppe Tartini, Sonata il sol minore (Il trillo del diavolo) (m.s., s.d., s.l.)
  • Tomaso Vitali, Ciaccona (Passacaglia?) (m.s., s.d., s.l.)

We would be happy to hold seminars and master classes about European music of the seventeenth and eighteenth centuries 

Image

Fabrizio Longo

Musician and musicologist from Messina, Longo studied “historically informed violin” with several famous musicians, including Luigi Rivighi, at the historical Accademia Filarmonica in Bologna; he has published academic papers, essays and critiques regarding 17th and 18th century music for Di Nicolò Libri, SMSP, Walhall, Ut Orpheus, Arcana, Ambron and Treccani, and has recorded for SMSP, Raidue, Raitre, Mediaset, MTV, Teatro di Messina, Radio Classic, Ambronay’s and Tactus. He plays a violin built by from the second half of the 18th century, attributed to an anonymous luthier from the Neapolitan school, in it's original condition.

Fabrizio Longo,
Via Oberdan 13 40126 Bologna Italy,
(39)3497179685, 
fabriziolongo@alice.it

Image

Anna Clemente &
Fabrizio Longo

The 1600's in Italy

Angelo Berardi, 
Artifice and Ecstasy
in the Speculations of an Essayist

(‘600 Italiano, Angelo Berardi,  artificio ed estasi nelle speculazioni di un trattatista)
  • Angelo Berardi, “Chi la fa, l’aspetti”, 
    Canzone I, Sinfonie a Violino solo opera VII, 1670
  • Giovanni Antonio Pandolfi Mealli, “Monella Romanesca”, 
    Sonata III, Sonate a Violino solo per Chiesa e camera opera IV, 1660
  • Antonio Leoni, Sonata I,
     Sonate di violino a Voce sola, Libro I op. III, 1652
  • Ignazio Albertini, Sonata XII, 
    Sonatinae a Violino solo, 1692
  • Arcangelo Corelli, Sonata VIII, 
    Sonate a Violino e violone o cimbalo opera V, 1700
  • Angelo Berardi, “M.S.”, 
    Canzone XII, opera VII

Arcomelo's School

Corelli and his “class”,
an Italian Trademark

(A scuola da Arcomelo; Corelli, la sua “classe”: un marchio italiano)
  • Arcangelo Corelli, Sonata I, 
    Sonate a Violino e Violone o Cimbalo opera V, 1700
  • Gasparo Visconti (il Cremonese), Sonata IV, 
    Sonate a Violino e Violone o Cembalo opera I, 1703
  • Giovanni Mossi, Sonata I, 
    Sonate a Violino e Violone o Cimbalo opera I, 1716
  • Giovanni Stefano, Carbonelli, Sonata IV, 
    Sonate da Camera a violino e Violone o cembalo opera I (s.d.)
  • Giovan Battista Somis, Sonata XII, 
    Sonate da Camera a Violino solo e Violocello o cembalo opera II, 1723

Corelli's Legacy

Beauty out of Bounds
Compositions of the highest reputation
of the late Italian Baroque period.

(L’eredità di Corelli Il Bello sopra le righe Composizioni “riputatissime” del tardo barocco italiano )
  • Antonio Vivaldi, Sonata il re maggiore RV 10 (m.s., s.d., s.l.)
  • Giuseppe Tartini, Sonata X (Didone Abbandonata), Sonate a violino e violoncello o cimbalo opera I, 1734
  • Giuseppe Tartini, Sonata il sol minore (Il trillo del diavolo) (m.s., s.d., s.l.)
  • Tomaso Vitali, Ciaccona (Passacaglia?) (m.s., s.d., s.l.)

We would be happy to hold seminars and master classes about European music of the seventeenth and eighteenth centuries 

Image

Fabrizio Longo

Musician and musicologist from Messina, Longo studied “historically informed violin” with several famous musicians, including Luigi Rivighi, at the historical Accademia Filarmonica in Bologna; he has published academic papers, essays and critiques regarding 17th and 18th century music for Di Nicolò Libri, SMSP, Walhall, Ut Orpheus, Arcana, Ambron and Treccani, and has recorded for SMSP, Raidue, Raitre, Mediaset, MTV, Teatro di Messina, Radio Classic, Ambronay’s and Tactus. He plays a violin built by from the second half of the 18th century, attributed to an anonymous luthier from the Neapolitan school, in it's original condition.


Fabrizio Longo,
Via Oberdan 13 40126 Bologna Italy,
(39)3497179685, 
fabriziolongo@alice.it